• מאי 9, 2024 5:00 am

ד"ר יעל שרון

אלדד אטינגר

נכתב על ידי אלדד אטינגר

יונ 10, 2023
5

ד"ר יעל שרון הינה רופאה בכירה במערך העיניים של המרכז הרפואי ע"ש רבין.  ד"ר שרון בעלת התמחות-על במחלות עיניים דלקתיות (אובאיטיס) ומחלות דלקתיות של פני שטח העין, בהן היא עוסקת לאחר השתלמותה במרכז הרפואי Metropolitan Eye Research & Surgery Institute  בארה"ב, בשנים 2017-2018. היא מנתחת ניתוחי קטרקט ומבצעת טיפולי לייזר במרכז הרפואי רבין.

ד"ר יעל שרון היא בוגרת לימודי רפואה של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. היא ביצעה את תקופת הסטאז' במרכז הרפואי שיבא תל השומר ואת ההתמחות במחלות עיניים במרכז הרפואי ע"ש רבין (בילינסון). במהלך התמחותה, שימשה כטיוטורית של סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת תל אביב. כיום היא מרצה בחוג לרופאת עיניים בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. היא מעבירה הרצאות בנושא אובאיטיס לסטודנטים לרפואה של אוניברסיטת תל אביב, למתמחים ברפואת עיניים במרכז הרפואי ע"ש רבין וגם בבתי חולים אחרים בארץ וכן הרצאות לרופאי עיניים בקהילה. ד"ר שרון אחראית להכנת סילבוס לרוטצית אובאיטיס בת 3 חודשים למתמחים ברפואת עיניים במרכז הרפואי ע"ש רבין.

ד"ר יעל שרון משתתפת ומרצה בכנסים בינלאומיים רבים בתחום האובאיטיס. היא חברה באיגודים וארגונים מקצועיים בארץ ובחו"ל כולל איגוד רופאי העיניים בישראל, איגוד רופאי אובאיטיס בישראל, International Ocular Inflammation Society (IOIS), The Foster Ocular Immunology Society (FOIS), ו- International Uveitis Study Group (IUSG).

ד"ר שרון מתעסקת רבות במחקר קליני במהלך עבודתה במרכז הרפואי ע"ש רבין. החל מתחילת התמחותה במחלות עיניים במרכז הרפואי רבין, היא עסקה במחקר קליני ומעבדתי במספר נושאים בתחום האובאיטיס ומערכת החיסון.

תחום העיסוק הייחודי במחלות אובאיטיס מצריך הרבה ידע וניסיון, יכולת לבחון אדם באופן מערכתי ולא רק באופן ממוקד בבעיה העינית והתאמת טיפול אישי ופרטני לכל מטופל. על מנת להגיע לאבחנה מדויקת וטיפול מתאים, יש צורך בשילוב לקיחת היסטוריה רפואית מלאה, בדיקה קלינית מקיפה, שילוב שיטות הדמיה חדשות ומתקדמות וידע בשימוש בתרופות מדכאות מערכת חיסון ותרופות ביולוגיות חדשניות. לכן מומחה האובאיטיס צריך להיות מעודכן בכל אמצעי ההדמיה והטיפולים החדשניים ביותר באופן רציף.

אלדד אטינגר

אלדד אטינגר

אלדר אטינגר - העורך הראשי של אתר אינטרנט לבריאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן